Karrierechancen bei Extron

  • Niederlassung: Extron Europe
  • Veranstaltungsort: Amersfoort, Netherlands
  • Abteilung: Information Technologies
  • Anzahl der offenen Stellen: 1

IT ADMIN/SUPPORT MANAGER

IT Admin/Support Manager

The qualified candidate will use their expertise to manage teams supporting local and international Server Administration, Desktop Support and Network services.

Candidate must have strong critical thinking and decision-making skills, excellent project management skills, strong ability to prioritize, firm grasp on IT infrastructure and operations, good communication skills, professional appearance, strong management and troubleshooting abilities and a desire for assisting in the maintenance and implementation of technologies.

Qualified Candidates will have:

  • 8+ years in managing successful Server Administration, Desktop Support and Network support teams.
  • Experience in maintaining highly organized Datacenter environments with network / communication equipment, Windows Servers (2012R2, 2016, 2019), and network storage, both on physical & virtual environments with Microsoft Hyper-V. Experience with Microsoft Azure preferred.
  • Experience in supporting desktops (Windows, Mac OS), laptops, printers, scanners, cell phones, security equipment, and application support (MS Office, SharePoint, ERP, CRM), using helpdesk-based ticketing systems.
  • Experience in planning, prioritizing, leading, and monitoring IT projects in a corporate environment utilizing Microsoft, Dell and Cisco technologies as well as being able to define the IT needs of the organization to ensure the end user needs are met.
  • Excellent working knowledge of systems administration, data storage systems, and phone systems.
  • Experience in monitoring performance of information technology systems and able to provide recommendations for improving infrastructure as required.
  • Experience in managing vendors, negotiating contracts and procuring IT equipment.
  • Experience in supporting environments with Enterprise Security, Active Directory, Group Policy, TCP/IP, DNS & DHCP and WAN monitoring. Knowledge of network switches and VLANS a plus.
  • Experience in managing enterprise backup and recovery of systems in a highly available environment. 
  • Experience in hiring, implementing and supporting company policies and procedures, and take proactive actions to maintain team performance, as well as making recommendations to Senior IT Management.
  • Able to encourage team members to maintain strong documentation for all systems and training processes.
  • Able to travel as required to deploy and support the roll out of IT infrastructures across various technologies at local and international locations.
  • Able to support IT corporate requirements outside the normal business hours and be willing to adapt to a changing work environment.
  • Must have excellent interpersonal skills, able work collaboratively with everyone, and capable of eliciting cooperation from a wide variety of sources, including upper management, other teams and departments.
  • Self-organization/management skills and experience at working both independently and in a team-oriented, collaborative fast-paced environment.
  • Fluent in English (oral and written) with excellent communication and customer service skills with a strong attention to details.
  • Bachelor's degree in Information Technology, Computer Science, Information Systems, or a related field.

Extron mit Hauptsitz in Anaheim (Kalifornien) ist seit 35 Jahren führend in der Entwicklung und Herstellung professioneller AV-Systemprodukte. Extron-Produkte finden Verwendung bei der Integration von Video- und Audioquellen in Präsentationssysteme moderner Sitzungssäle, Präsentations- bzw. Schulungszentren, Universitätshörsäle oder in andere AV-Anwendungen. Unsere Unternehmensphilosophie basiert auf den drei Leitprinzipien: Service, Support und Solutions - S3. Mit diesem Anspruch wurde Extron zu einem der führenden Anbieter von Produkten und Schulungen in der professionellen AV-Industrie.

Extron fühlt sich dazu verpflichtet, das hervorragende Qualitätsniveau, das unsere Kunden erwarten, kontinuierlich sicherzustellen. Wir bieten unseren Kunden daher jederzeit unseren Service, Support und Solutions - S3. Unsere Kunden stehen bei uns im Mittelpunkt und unsere Angestellten sind hierbei entscheidend für die entsprechende Kundenpflege.

Wir suchen momentan qualifizierte Fachkräfte, die uns beim Wachstum unterstützen sowie eine professionelle und attraktive Karrierechance ergreifen möchten.

Sie können sich gerne persönlich bewerben oder Ihren Lebenslauf per Fax, Post oder E-Mail mit Ihren Gehaltsvorstellungen an uns senden. Sollten Sie Ihren Lebenslauf per E-Mail senden wollen, dann achten Sie bitte darauf, dass dieser im PDF-Format verfasst ist.

Extron USA
Human Resources
1025 E. Ball Road
Anaheim, CA 92805
USA
Fax: 714.687.6378
jobs@extron.com

Bitte keine Anrufe
EOE M/F/V/D

Extron Europe
Human Resources
Hanzeboulevard 10
3825 PH  Amersfoort
Niederlande
Fax: +31.33.453.4061
nl-jobs@extron.com

Bitte keine Anrufe
 

Extron Asia
Human Resources
135 Joo Seng Road #04-01
Singapore 368363
 
Fax: +65.6383.4994
jobs-sgp@extron.com

Bitte keine Anrufe
 

Extron Middle East & Africa
Human Resources
Dubai Airport Free Zone
F13, PO Box 293666
Dubai, UAE
Fax: +971.4.299.1881
jobs-dxb@extron.com

Bitte keine Anrufe
 

Bewerben Sie sich für Stelle als „IT Admin/Support Manager“

Ein Fehler ist aufgetreten. Versuchen Sie es später noch einmal.